Moje ulubione
0
Moje ulubione

FAQ

Zdajemy sobie sprawę, że przy zakupie wymarzonego mieszkania lub domu może pojawić się mnóstwo pytań. Każdego dnia rzetelnie odpowiadamy na wszystkie zadane przez naszych Klientów, zarówno te mailowe, telefoniczne, czy wypowiedziane na spotkaniu w biurze. Poniżej znajdziecie Państwo najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. Mamy nadzieję, że ułatwi to oraz przyspieszy podjęcie dobrej decyzji o zakupie nieruchomości, a zaoszczędzony czas wykorzystacie Państwo na relaks i przyjemności.
1
Rozwiń odpowiedź
Na czym polega rezerwacja?
Aby nasi Klienci mogli podjąć świadomą i pewną decyzję dajemy możliwość dwuetapowej rezerwacji. Pierwsza, ustna, bez podpisywania jakichkolwiek formalności, zawierana na 2-3 dni. Pierwszą rezerwację można zrobić na jedno, dwa lub nawet trzy mieszkania, aby w komfortowych warunkach dokonać weryfikacji, porównania i ostatecznego wyboru. Jeśli decyzja jest podjęta, zapraszamy do biura sprzedaży w celu zawarcia pisemnej umowy rezerwacyjnej. Ta, sporządzana jest w formie pisemnej i gwarantuje pierwszeństwo do zawarcia umowy deweloperskiej w ustalonej cenie, w czasie jej obowiązywania. Z zawarciem umowy rezerwacyjnej wiąże się wpłata zaliczki, którą uiszcza się przelewem na wskazany rachunek bankowy.
2
Rozwiń odpowiedź
Czy można zrezygnować z rezerwacji?
Podpisana umowa rezerwacyjna, stanowi gwarancję pierwszeństwa do zawarcia umowy deweloperskiej w ustalonej cenie. W czasie trwania umowy można z niej w każdej chwili zrezygnować bez ponoszenia konsekwencji.
3
Rozwiń odpowiedź
Czy rezygnując z rezerwacji otrzymam zwrot wpłaconej zaliczki?
W przypadku rezygnacji po wpłacie zaliczki, uiszczona kwota zostaje zwrócona w terminie 14 dni od otrzymania pisemnej rezygnacji, bez odsetek, na wskazany numer konta. Deweloper ma prawo zatrzymać opłatę rezerwacyjną w całości lub części, jedynie w przypadku, gdy jest to konieczne do pokrycia udokumentowanych kosztów związanych ze zmianami dokonanymi w mieszkaniu lub domu, wykonanymi na wniosek Klienta.
4
Rozwiń odpowiedź
Czy pomagacie Państwo w zorganizowaniu kredytu?
Priorytetem jest dla nas komfort i bezpieczeństwo Klientów nabywających u nas nieruchomość. W związku z tym, poza wykwalifikowaną kadrą, która udzieli szczegółowych odpowiedzi na wszelkie pytania lub wątpliwości, zapewniamy także wsparcie Eksperta Finansowego. Pracujemy z najlepszymi, dlatego oferujemy doradztwo niezależnego specjalisty, którego nadrzędnym celem jest dopasowanie oferty kredytowej do potrzeb Klienta. Wieloletnie doświadczenie, obszerna wiedza, znajomość branży a przy tym pogodne usposobienie to atuty, dzięki którym procedura uzyskania kredytu będzie prosta i przyjemna.
5
Rozwiń odpowiedź
Czy wpłacane na poczet ceny pieniądze są bezpieczne?
Raty za kupioną nieruchomość należy wpłacać zgodnie z harmonogramem ustalonym w umowie deweloperskiej, na subkonto indywidualnego rachunku powierniczego, który prowadzony jest dla konkretnego lokalu lub domu. Taki rodzaj rachunku to najbezpieczniejsza forma przechowywania środków pieniężnych. Deweloper realizuje budowę etapami, które finansuje ze środków własnych. Po zakończeniu każdego z etapów, odpowiednio wykwalifikowany inspektor bankowy, dokonuje kontroli i decyduje o wypłacie części środków proporcjonalnie do zrealizowanego etapu. Dzięki tak ścisłemu i regularnemu nadzorowaniu, otrzymujecie Państwo gwarancję bezpieczeństwa swoich pieniędzy. 
6
Rozwiń odpowiedź
Czy mogę dokonać zmian w układzie ścian i czy jest to płatne?
Decydując się na zakup mieszkania lub domu u dewelopera, najczęściej na wymarzoną nieruchomość trzeba chwilę poczekać. Wydawać się może, że jest to sytuacja niekorzystna, a brak możliwości obejrzenia na żywo, może być zniechęcający. Warto jednak pamiętać, że ten czas oczekiwania, niesie ze sobą także korzyści. Dzięki zakupie na wczesnym etapie inwestycji istnieje możliwość dostosowania wnętrza do własnych, indywidualnych potrzeb i wymagań. Począwszy od ustawienia ścian działowych, rozplanowania wejść do pomieszczeń, umiejscowienia lodówki lub zmywarki, aż po układ grzejników czy gniazdek elektrycznych. Dzięki temu zyskujemy miejsce wyjątkowe, jak „uszyte na miarę’. Koszt wprowadzonych zmian uzależniony jest od terminu ich zgłoszenia oraz ich wartości. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, kierownik budowy zawsze przekazuje Klientom szczegółowy kosztorys do akceptacji. 
7
Rozwiń odpowiedź
Czy ogródek i balkon przy mieszkaniu są moją własnością?
Zarówno balkon, taras i ogródek, przynależne do mieszkania w budynku wielorodzinnym, stanowią części wspólne, tak jak np. klatka schodowa. Klienci mogą być jednak spokojni - sąsiedzi nie będą odwiedzać Państwa miejsc wypoczynku bez zaproszenia. W przypadku elementów przynależnych do lokalu mieszkalnego dokonuje się podziału do wyłącznego, nieodpłatnego korzystania. W zawieranych aktach notarialnych, wyszczególnione jest, że np. z przylegającego ogródka korzystać mogą jedynie właściciele konkretnego mieszkania. 
8
Rozwiń odpowiedź
Jaka będzie przewidywana wysokość czynszu?
Kwestia uiszczanego co miesiąc tak zwanego czynszu jest indywidualna i w dużej mierze zależna od samych mieszkańców. Możemy umownie podzielić czynsz na dwie składowe – opłaty za utrzymanie części wspólnych oraz opłaty wynikające z indywidualnego zużycia mediów. 

Opłaty na utrzymanie części wspólnych naliczane są od metra kwadratowego i wnoszone w formie zaliczek, które ustalane są przez właścicieli mieszkań w formie uchwały. Zalicza się do nich np.: administrowanie, księgowość, utrzymanie czystości, przeglądy, konserwacje, ubezpieczenie, fundusz remontowy, media w częściach wspólnych.

Koszty wynikające z indywidualnego zużycia rozliczane są na podstawie wskazań liczników i zależne są od ilości mieszkających w danym lokalu osób i utrzymanej temperatury w mieszkaniu.  
9
Rozwiń odpowiedź
Kto będzie zarządzał blokiem?
Z chwilą zawarcia pierwszego aktu notarialnego przenoszącego własność, z mocy prawa powstaje wspólnota mieszkaniowa. Aby zapewnić sprawne i prawidłowe funkcjonowanie wspólnoty, wybierana jest firma administrująca. M Development zawsze stawia na współpracę z wiodącymi firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, dlatego w przypadku administratora nasz wybór to Socha Nieruchomości z siedzibą w Białymstoku. Kompetencja, doświadczenie i rzetelność w działaniu sprawia, iż pod opieką Socha Nieruchomości każda wspólnota może czuć się bezpiecznie i komfortowo.  

Skontaktuj się z nami
Odwiedź nas, napisz lub zadzwoń

Adres

ul. Rynek Kościuszki 15B lok. 1
15-091 Białystok

Telefon

732-787-000
Zostałeś zapisany do Newslettera
Dziękujemy!
Newsletter został aktywowany.
Zostałeś wypisany z listy Newslettera
Subskrypcja została anulowana.