Q&A - Najczęściej zadawane pytania

Zdajemy sobie sprawę, że przy zakupie wymarzonego mieszkania lub domu może pojawić się mnóstwo pytań. Każdego dnia rzetelnie odpowiadamy na wszystkie zadane przez naszych Klientów, zarówno te mailowe, telefoniczne, czy wypowiedziane na spotkaniu w biurze. Poniżej znajdziecie Państwo najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. Mamy nadzieję, że ułatwi to oraz przyspieszy podjęcie dobrej decyzji o zakupie nieruchomości, a zaoszczędzony czas wykorzystacie Państwo na relaks i przyjemności.

1

Na czym polega rezerwacja? Zwiń

Aby nasi Klienci mogli podjąć świadomą i pewną decyzję dajemy możliwość dwuetapowej rezerwacji. Pierwsza, ustna, bez podpisywania jakichkolwiek formalności, zawierana na 2-3 dni. Pierwszą rezerwację można zrobić na jedno, dwa lub nawet trzy mieszkania, aby w komfortowych warunkach dokonać weryfikacji, porównania i ostatecznego wyboru. Jeśli decyzja jest podjęta, zapraszamy do biura sprzedaży w celu zawarcia pisemnej umowy rezerwacyjnej. Ta, sporządzana jest w formie pisemnej i gwarantuje pierwszeństwo do zawarcia umowy deweloperskiej w ustalonej cenie, w czasie jej obowiązywania.

2

Czy można zrezygnować z rezerwacji? Rozwiń

Podpisana umowa rezerwacyjna, stanowi gwarancję pierwszeństwa do zawarcia umowy deweloperskiej w ustalonej cenie. W czasie trwania umowy można z niej w każdej chwili zrezygnować bez ponoszenia konsekwencji.

3

Czy pomagacie Państwo w zorganizowaniu kredytu? Rozwiń

Priorytetem jest dla nas komfort i bezpieczeństwo Klientów nabywających u nas nieruchomość. W związku z tym, poza wykwalifikowaną kadrą, która udzieli szczegółowych odpowiedzi na wszelkie pytania lub wątpliwości, zapewniamy także wsparcie Eksperta Finansowego. Pracujemy z najlepszymi, dlatego oferujemy doradztwo niezależnego specjalisty, którego nadrzędnym celem jest dopasowanie oferty kredytowej do potrzeb Klienta. Wieloletnie doświadczenie, obszerna wiedza, znajomość branży a przy tym pogodne usposobienie to atuty, dzięki którym procedura uzyskania kredytu będzie prosta i przyjemna.

4

Czy wpłacane na poczet ceny pieniądze są bezpieczne? Rozwiń

Raty za kupioną nieruchomość należy wpłacać zgodnie z harmonogramem ustalonym w umowie deweloperskiej, na subkonto indywidualnego rachunku powierniczego, który prowadzony jest dla konkretnego lokalu lub domu. Taki rodzaj rachunku to najbezpieczniejsza forma przechowywania środków pieniężnych. Deweloper realizuje budowę etapami, które finansuje ze środków własnych. Po zakończeniu każdego z etapów, odpowiednio wykwalifikowany inspektor bankowy, dokonuje kontroli i decyduje o wypłacie części środków proporcjonalnie do zrealizowanego etapu. Dzięki tak ścisłemu i regularnemu nadzorowaniu, otrzymujecie Państwo gwarancję bezpieczeństwa swoich pieniędzy.

5

Czy mogę dokonać zmian w układzie ścian i czy jest to płatne? Rozwiń

Decydując się na zakup mieszkania lub domu u dewelopera, najczęściej na wymarzoną nieruchomość trzeba chwilę poczekać. Wydawać się może, że jest to sytuacja niekorzystna, a brak możliwości obejrzenia na żywo, może być zniechęcający. Warto jednak pamiętać, że ten czas oczekiwania, niesie ze sobą także korzyści. Dzięki zakupie na wczesnym etapie inwestycji istnieje możliwość dostosowania wnętrza do własnych, indywidualnych potrzeb i wymagań. Począwszy od ustawienia ścian działowych, rozplanowania wejść do pomieszczeń, umiejscowienia lodówki lub zmywarki, aż po układ grzejników czy gniazdek elektrycznych. Dzięki temu zyskujemy miejsce wyjątkowe, jak „uszyte na miarę’. Koszt wprowadzonych zmian uzależniony jest od terminu ich zgłoszenia oraz ich wartości. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, kierownik budowy zawsze przekazuje Klientom szczegółowy kosztorys do akceptacji.

6

Czy ogródek i balkon przy mieszkaniu są moją własnością? Rozwiń

Zarówno balkon, taras i ogródek, przynależne do mieszkania w budynku wielorodzinnym, stanowią części wspólne, tak jak np. klatka schodowa. Klienci mogą być jednak spokojni - sąsiedzi nie będą odwiedzać Państwa miejsc wypoczynku bez zaproszenia. W przypadku elementów przynależnych do lokalu mieszkalnego dokonuje się podziału do wyłącznego, nieodpłatnego korzystania. W zawieranych aktach notarialnych, wyszczególnione jest, że np. z przylegającego ogródka korzystać mogą jedynie właściciele konkretnego mieszkania.

7

Jaka będzie przewidywana wysokość czynszu? Rozwiń

Kwestia uiszczanego co miesiąc tak zwanego czynszu jest indywidualna i w dużej mierze zależna od samych mieszkańców. Możemy umownie podzielić czynsz na dwie składowe – opłaty za utrzymanie części wspólnych oraz opłaty wynikające z indywidualnego zużycia mediów. Opłaty na utrzymanie części wspólnych naliczane są od metra kwadratowego i wnoszone w formie zaliczek, które ustalane są przez właścicieli mieszkań w formie uchwały. Zalicza się do nich np.: administrowanie, księgowość, utrzymanie czystości, przeglądy, konserwacje, ubezpieczenie, fundusz remontowy, media w częściach wspólnych. Koszty wynikające z indywidualnego zużycia rozliczane są na podstawie wskazań liczników i zależne są od ilości mieszkających w danym lokalu osób i utrzymanej temperatury w mieszkaniu.

8

Kto będzie zarządzał blokiem? Rozwiń

Z chwilą zawarcia pierwszego aktu notarialnego przenoszącego własność, z mocy prawa powstaje wspólnota mieszkaniowa. Aby zapewnić sprawne i prawidłowe funkcjonowanie wspólnoty, wybierana jest firma administrująca. M Development zawsze stawia na współpracę z wiodącymi firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, dlatego w przypadku administratora nasz wybór to Socha Nieruchomości z siedzibą w Białymstoku. Kompetencja, doświadczenie i rzetelność w działaniu sprawia, iż pod opieką Socha Nieruchomości każda wspólnota może czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Masz inne pytania? Odezwij się do nas

Zadzwoń +48 732 787 000
Napisz na email sprzedaz@mdevelopment.pl

Napisz przez formularz kontaktowy




    Proszę o zaznaczenie zgody.